30. zagrebački književni razgovori

    Od 1. do 4. listopada 2009. u DHK održat će se 30. zagrebački književni razgovori, na temu : “Književnost i drama danas”.

    Društvo hrvatskih književnika i ove godine organizira tradicionalne Zgarebačke književne razgovore, na kojima je dosad sudjelovalo preko 1000 pisaca prevoditelja, jezikoslovaca, književnih stručnjaka i kulturologa koji su iznijeli istaknuta izlaganja na predložene teme.

    Središnja tema ovogodišnjih Zagrebačkih književnih razgovora “Književnost i drama danas”svakako je vrlo opsežna te podrazumijeva široku paletu, što će moći zadovoljiti gotovo svačije zanimanje.

    Neke od tema pristiglih radova su: kazalište između izgovorene i pisane riječi, pisanje za kazalište danas, verbatim drama, poetičnost kazališta, dramsko i postdramasko, dramatičnost komedije, hrvatska drama i dramski pisci u svijetu itd.

     

    PROGRAM

    30. zagrebačkih književnih razgovora

    Petak, 2. listopada 2009.
     
    –         Prva radna sjednica – od 10 do 12,30 sati te druga radna sjednica od 17 do 19,15 sati
         Sudjeluju: Cheryl Black, John Elsom, Darko                     Gašparović, Sanja Nikčević, Jay Malarcher, Jaroslav Otčenášek, Carolyn D. Roark  i Ante Stamać.
             
       –         Promocija prve knjige novopokrenute biblioteke 
             ZKR
         Miro Gavran: Paralelni svjetovi i druge drame /Parallel   worlds and  other plays
        Sudjeluju: Miro Gravran; autor, Nikola Đuretić; urednik i
    Sanja Nikčević, teatrolog i kazališni kritičar.  
              Izvode glumice: Branka Cvitković i Mladena Gavran.
     
    Subota, 3. listopada 2009.
     
    –         Treća radna sjednica – od 16 do 19 sati
    Sudjeluju: Helena Peričić, Maura Del Serra, Lucija Šarčević, Ivica Šimić i Ivan Trojan
     

    Sudionici 30. zagrebačkih književnih razgovora i naslovi njihovih izlaganja su:

    Cheryl Black (SAD)

    “Drame crvenog slova“ Suzan-Lori Parks/“A“ is for Abject: The Red LetterPlays of Suzan-Lori Parks

    John Elsom (Velika Britanija)

    Jezik i zavjera / Language and Conpiracy

    Darko Gašparović (Hrvatska)

    Postdramsko u kazalištu na primjeru Frljićevih „Bakhi“ / The Post-Dramatic in the Theatre as Exemplified by Fljić’s The Bacchae

    Jay Malarcher (SAD)

    Univerzalna dvojna tenzija komedije / the Universal Binary Tension of Comedy

    Sanja Nikčević (Hrvatska)

    Angloamerička verbatim drama ili potreba za stvranim životom u kazalištu / Anglo-American Verbatim Drama or a Need for Real Life in the Theatre

    Jaroslav Otčenašek (Češka)

    Hrvatska drama u Češkoj danas / Croatian Drama in the Czech Republic Today

    Helena Peričić (Hrvatska)

    Dramatičnost nuđenja dramskog / The Drama of Offering the Dramatic

    Carolyn Roark (SAD)

    Žrtva bez krvi: Alternative opasnoj privlačnosti mučeništva u suvremnoj drami/ Bloodless Sacrifice: Alternatives to the Perilous Appeal of Martyrdom in Contemporary Theatre

    Maura Del Serra (Italija)

    Kazalište poezije: Scena i vizija / The Theatre of Poetry: Scene and Vision

    Ante Stamać (Hrvatska)

    Književnost i kazalište / Literature and the Theatre

    Lucija Šarčević (Njemačka)

    Recepcija drame Mire Gavrana u SR Njemačkoj / The Reception of Miro Gavran’s dramas in Germany

    Ivica Šimić (Hrvatska)

    Europsko dramsko pismo u hrvatkom kazališnom kontekstu / European Drama within the Croatian Theatrical Context

    Ivan Trojan (Hrvatska)

    Utjecaji Hauptmannovih socijalnih drama na suvremeno hrvatsko dramsko pismo / the Influence of Hauptmann’s Social Dramas on Cotemporary Croatian Drama