Demanti Mile Pešorde na izvješće s Tribine bez cenzure: Zašto ne držimo dovoljno do svoje kulturne baštine?
Supercenzura nad tribinom „Bez cenzure“ ?
Mile Pešorda, sudionik na tribini „Bez cenzure“ 16. veljače 2023.
Na svemrežnoj stranici Društva hrvatskih književnika dhk.hr javnosti je ponuđeno izvješće pod naslovom TRIBINA BEZ CENZURE: Zašto ne držimo dovoljno do svoje kulturne baštine?, autorice teksta i voditeljice tribine „Bez cenzure“ gospođe Lade Žigo Španić, kojim je neistinito predstavljena moja izgovorena riječ na toj književnoj tribini. Naime, autorica je netočno zapisala da sam na tribini, 16. II. 2023. u Zagrebu, rekao, odnosno da sam „naglasio stalnu politizaciju jezika i kulture (jedan je od primjera dubrovačka književnost koju je Srbija zakonski prisvojila)“. Točno jest i istinito da riječ politizacija u tome kontekstu uopće nisam uporabio, nego sam jasno imenovao državno piratstvo Srbije, koja je uvrstila u svoj veliki državni projekt „Deset vekova srpske književnosti“ hrvatsku književnost Dubrovnika, a da država Hrvatska uopće nije reagirala niti agirala kao država u odnosu na taj državnopiratski čin otimačine hrvatskoga nacionalnoga blaga.
Pri tome sam podsjetio na fakat da je nositelj toga srbskoga projekta ne neki privatni nakladnik, nego Matica srpska, da je glavnim sponzorom bila državna Radio-televizija Srbije s njezinim glavnim direktorom Aleksandrom Tijanićem, da je taj isti A.Tijanić sve do osvajačke ratne agresije 1990-ih bio hvaljeni novinar i kolumnist u Hrvatskoj, koji je, kao takovi, još u ožujku g.1990., na stranicama „Nedjeljne Dalmacije“, otvoreno priprijetio Hrvatskoj rekavši što nas čeka ako na predstojećim izborima u Hrvatskoj pobijede HDZ i Tuđman: Srbi će proglasiti političku autonomiju i zatražiti političku i vojnu pomoć Srbije.
Zaradi istine , mira meju nami, tražim da se na svemrežnoj stranici dhk.hr objavi demantij jer ni pod koju cijenu ne pristajem na neistinu i krivotvorbe. Nisam bio pod YU-narkozom, da bih velikosrbsku otimačinu hrvatskoga kulturnoga blaga nazvao „zakonskim prisvajanjem“.
Naravski, spomenuo sam se i izvršena reza nad pojmom Srednje Europe, u nas svojedobno dojmljivo aktualiziranim esejističkim tekstom „Oteti Zapad ili tragedija Srednje Europe“ Milana Kundere i njegovim Sabranim djelima g.1984.(koja su, naime, do godine 1990., s mojim prirediteljskim i uredničkim podpisom, doživjela četiri uzastopna izdanja,postajući na taj način i „našom“ mitteleuropskom kulturnom baštinom!), ali, eto, prema objelodanjenu prikazu, nije bilo kako je bilo, već je bilo ono što se nekom snilo. Zar to nije svojevrstnim i učinkovitim oblikom supercenzure?
U Zagrebu, subota 18. veljače 2023.